blog

Langkah-langkah penggunaan produk kecantikan

Langkah-langkah penggunaan produk kecantikan 1. Jika anda ada beberapa produk muka, mesti confuse kan nak pakai mana satu? Mulakan dengan sapu produk yang mempunyai tekstur paling cair dahulu sehingga yang paling pekat. Ini dipanggil ‘art of layering’. Susunan tekstur produk mengikut turutan menaik : Toner- serum – moisturizer- krim – foundation 2. Jangan ‘blend’ terus …

Langkah-langkah penggunaan produk kecantikan Read More »

Masalah yang biasa dihadapi dengan kulit jenis berminyak.

Hye uollss..Hari nie sis nak cerita pasal kulit berminyak. Kulit berminyak ni biasanya kelihatan tebal dengan pori-pori terbuka. Ia kemungkinan bermasalah seperti jerawat akibat daripada penyumbatan pada pori-pori. Ini kerana kelenjar minyak terlalu aktif menghasilkan minyak yang berlebihan pada permukaan kulit. Di samping itu, faktor hormon (remaja), cuaca yang panas serta makanan berlemak tinggi boleh …

Masalah yang biasa dihadapi dengan kulit jenis berminyak. Read More »

1 bulan penggunaan KOMBO BASIC BEAUTY (serum, pelembap dan pencuci)

1 bulan penggunaan KOMBO BASIC BEAUTY (serum, pelembap dan pencuci). Parut makin pudar dan kulit muka makin lembap. Serum VCS dengan kekuatan 10x vitamin C, sangat berkesan pudarkan parut dan cerahkan kulit yang kusam. Manakala, hyaluronik asid (HA) akan melembap dan mengekalkan kelembapan kulit muka. Best ke sangat best?#VCSUnited #Testimoni SKIN REPAIR PROGRAM PERKONGSIAN ARTIKEL …

1 bulan penggunaan KOMBO BASIC BEAUTY (serum, pelembap dan pencuci) Read More »

Agar esok kulit berseri-seri macam Fazuraa.Alahai, cuba bayangkan cantiknya laa.

Ehem! Hai awak. Sedang beristirehat ke?Tidur nanti jangan lupa sapu Vitamin C serum #10xVitaminC di muka awak yang cantik manis tuu.Agar esok kulit berseri-seri macam Fazuraa.Alahai, cuba bayangkan cantiknya laa. Eh! Kejap awak. Sambil layan drama tv3 sudi – sudilah jenguk resepi guna #vcs ni.Manalah taw lepas apply step ni..kulit awak makin #feloles tapi syaratnya …

Agar esok kulit berseri-seri macam Fazuraa.Alahai, cuba bayangkan cantiknya laa. Read More »

“Kulit saya ni parut jerawat nya berlubang-lubang macam sarang lebah. Boleh ke sembuh sis?”

“Kulit saya ni parut jerawat nya berlubang-lubang macam sarang lebah. Boleh ke sembuh sis?” Kalau awak sabar, bukan je parut tu saya boleh bantu sembuhkan, parut dekat hati awak pun boleh. Kah. (okay gurau je) Serious talk. Gabungan antara Vitamin C Serum dan dermaroller boleh ratakan parut berlekuk. Jejarum halus boleh kejutkan kulit muka yang …

“Kulit saya ni parut jerawat nya berlubang-lubang macam sarang lebah. Boleh ke sembuh sis?” Read More »

Kenali 6 Jenis Jerawat!

Kenali 6 Jenis Jerawat 1)PUSTULE Pustule terjadi apabila liang kulit tersumbat mengalami jangkitan lalu membengkak/kemerahan dan bernanah. Bahagian tengahnya berwarna putih atau kuning seperti gunung berapi yg nk meletus. 2)PAPULE Papules adalah jerawat yg meradang. Peradangan terjadi akibat pori pori yg tersumbat. Jerawat Papules berbentuk benjolan kecil berwarna merah dan terasa lembut jika disentuh. 3) …

Kenali 6 Jenis Jerawat! Read More »

Apa nak di kata. Memang macamni la VCS berbakti kepada pengguna dia.

Apa nak di kata. Memang macamni la VCS berbakti kepada pengguna dia. So jangan iri hati ok. VCS ni memang baik dekat pengguna dia. Nak bagi kesan baik baik je. Sejak amalkan VCS,-jerawat cepat kecut-pori mengecil-pakai foundation pon best, senang nak blend, tahan lama.  VCS #VCSUnited #Testimoni SKIN REPAIR PROGRAM PERKONGSIAN ARTIKEL Pulihkan Raut Wajah …

Apa nak di kata. Memang macamni la VCS berbakti kepada pengguna dia. Read More »

Cikpuan ada jerawat? Sediakan 2 benda ini sebaiknya.

Cikpuan ada jerawat? Sediakan 2 benda ini sebaiknya. #1 Serum Vitamin C Annona Sebenarnya jerawat boleh naik tak kira jenis kulit. Bukan saja yang #geng kulit berminyak saja. Kering, sensitive atau kombinasi takkan terlepas. So, jenis kulit bukan penentu masalah berjerawat. LIANG PORI yang tersumbat adalah lebih tepat. Servis liang pori kita dengan Vitamin C …

Cikpuan ada jerawat? Sediakan 2 benda ini sebaiknya. Read More »

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.